• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73577
+
-

تاکید  استاندار  بر عدالت در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی

استاندار زنجان با تأکید بر رعایت عدالت و نگاه همه‌جانبه در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی برای انتخاب در جشنواره شهید رجایی گفت: عملکرد دستگاه‌هایی که با کمک به دولت در مسیر تحقق سیاست‌های آن حرکت می‌کنند و با گذشت از حقوق خود، آرامش و آسایش را در جامعه فراهم می‌آورند باید در نظر گرفته شود. 

به گزارش روابط عمومی استانداری، فتح‌الله حقیقی در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان که به منظور هماهنگی برای برگزاری جشنواره شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: با نگاه صِرف به شاخص‌های مکتوب، عدالت رعایت نمی‌شود و ارزیابی‌ها باید به‌گونه‌ای باشند که وقتی دستگاهی به عنوان برتر شناخته شد، دستگاه‌های دیگر اعتراض نکنند. 

وی ادامه داد: بخش‌نامه و شاخص‌های ابلاغی باید اجرا شوند، ولی باید طوری مدیریت شود که حقی از هیچ‌یک از دستگاه‌ها ضایع نشود. 

استاندار زنجان افزود: امتیازدهی به شاخص‌های ابلاغی می‌تواند در قالب نکات ریز و مهم صورت پذیرد. حقیقی خاطرنشان کرد: امتیازدهی و ارزیابی‌ها باید طوری باشد که دستگاه‌هایی برتر شناخته شوند که شایستگی‌های خود را نشان داده‌اند. 

وی تصمیم منطقی، بجا و موثر مدیریت را بزرگ‌ترین نتیجه یک سیستم خواند و گفت: تصمیم مدیریت در کل سیستم تاثیرگذار است و وقتی مدیریت خوب باشد، حرکت سیستم نیز اثرگذار خواهد بود و بازدهی مطلوبی خواهد داشت. 

استاندار زنجان توضیح داد: براساس «مدیریت بر مبنای عدد» سازمان وقتی موفق است که مدیر عملکرد موفقی داشته باشد، زیرا مدیر سبب رشد و پویایی سیستم می‌شود. حقیقی یادآور شد: وظیفه ما در کنار آرام‌سازی جامعه این است که به مدیران انگیزه دهیم و سیستم را نیز چابک کنیم. ارزیابی دستگاه‌ها در این زمینه بسیار مهم است. 

جشنواره شهید رجایی چند سالی است که برای انتخاب و معرفی دستگاه‌های اجرایی برتر در هفته دولت برگزار می‌شود و دستگاه‌های برتر استانی به مرحله کشوری نیز معرفی می‌شوند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید